با فروش ۳۸ میلیونی در هفته اول اكران؛ پارازیت پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا می شود؟

    Home  /  جشن  /  با فروش ۳۸ میلیونی در هفته اول اكران؛ پارازیت پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا می شود؟

با فروش ۳۸ میلیونی در هفته اول اكران؛ پارازیت پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا می شود؟ Image

با فروش ۳۸ میلیونی در هفته اول اكران؛ پارازیت پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا می شود؟

صد كادو: فیلم پارازیت یا انگل ساخته بونگ جون هو كه موفق به كسب نخل طلا از جشنواره فیلم كن امسال شد احیانا به پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا بدل خواهد شد.
به گزارش صد كادو به نقل از اسكرین دیلی، فیلم «پارازیت» كه تا كنون بیشتر از ۳۸.۵ میلیون دلار تنها در هفته نخست اكرانش در كره جنوبی فروش كرده و بیشتر از ۵.۴ تماشاگر به تماشای آن نشسته اند، احتمالاً نام خودرا بعنوان پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا در تاریخ ثبت خواهدنمود. این فیلم در فاصله ۳۱ ماه مه تا ۲ ژوئن كه نخستین آخر هفته اكرانش بود موفق شد تا عنوان پرفروش ترین افتتاحیه فیلمی كه برنده نخل طلای كن در ۲۵ سال اخیر شده است را كسب كند. این فروش از «فارنهایت ۹/۱۱» مایكل مور با فروش ۲۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ هم پیش گرفته است. مستند مایكل مور در نهایت فروشی ۲۲۲ میلیون دلاری در جهان كرد و انقلابی در مستندهای سینمایی به پا كرد. دیگر برنده نخل طلای پرفروش فیلم «داستان عامه پسند» كوئنتین تارانتینو بود كه اكتبر ۱۹۹۴ اكران شد و ۹.۳ میلیون دلار در هفته افتتاحیه خود فروش كرد. حالا گفته شده سی جی انترتینمنت امتیاز این فیلم را به نزدیك به ۲۰۰ كشور جهان فروخته كه آمریكای شمالی، اروپای آلمانی زبان، مناطق فرانسوی زبان، ژاپن و بریتانیا همچون آنها هستند. این فیلم كه در نخستین آخر هفته بعد از دریافت نخل طلای كن در كره جنوبی اكران شد از آخر هفته ای كه گذشت (چهارشنبه پیش) در فرانسه اكران شد و احتمالاً چین منزلگاه بعدی آن نیز استقبال شایانی از آن به عمل خواهد آورد برای اینكه سوژه های مشابه شامل «كفرناحوم» نادین لبكی و «دزدان فروشگاه» برنده سال پیش نخل طلا در این كشور با اقبال خوبی روبه رو شده اند. فیلم «دزدان فروشگاه» ساخته هیروكازو كورئیدا سال پیش فروشی ۴.۲ میلیون دلاری را در ژاپن تجربه نمود و چهارمین افتتاحیه بزرگ فیلم برنده نخل طلا در كشور تولید كننده فیلم در ۲۵ سال اخیر شد. این فیلم در نهایت در سراسر جهان فروش ۷۲ میلیون دلاری را ثبت نمود. كمتر پیش آمده كه فیلم های برنده نخل طلای كن در كشور خودشان با اقبال روبه رو شوند و «درخت زندگی» ترنس مالیك كه با بازی برد پیت ساخته شده بود در هفته افتتاحیه اش در آمریكا فروش ۳۷۲ هزار دلاری را ثبت كرده بود و در دنیا ۵۴ میلیون دلار فروخت. بونگ جون هو، كارگردان كره ای پس از دو فیلم موفق «اوكجا» و «برف شكن» فیلم «پارازیت» را در كشور خود ساخت.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با فروش ۳۸ میلیونی در هفته اول اكران؛ پارازیت پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا می شود؟ بسته هستند Date | 08/06/2019