مهدی صباغی در گزارش صد كادو: لانه خرگوش اثری انسانی است، بازی واقع گرا در دكوری مینیمالیستی

    Home  /  جشن  /  مهدی صباغی در گزارش صد كادو: لانه خرگوش اثری انسانی است، بازی واقع گرا در دكوری مینیمالیستی

مهدی صباغی در گزارش صد كادو: لانه خرگوش اثری انسانی است، بازی واقع گرا در دكوری مینیمالیستی Image

مهدی صباغی در گزارش صد كادو: لانه خرگوش اثری انسانی است، بازی واقع گرا در دكوری مینیمالیستی

صد كادو: كارگردان لانه خرگوش با اشاره به خاصیت های این اثر نمایشی عنوان نمود این نمایش اثری انسانی است كه قابلیت اجرا در هر مقطع زمانی را دارد.

مهدی صباغی بازیگر و كارگردان تئاتر كه این روزها نمایش «لانه خرگوش» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه با وجود تعطیلاتی كه در طول اجرای نمایش با آن روبرو شدیم استقبال از كار رضایت بخش بوده است و از بازخوردهای تماشاگران و منتقدان و هنرمندانی هم كه نمایش را دیده اند، رضایت دارم.
وی درباره دلیلهای انتخاب این نمایشنامه برای اجرا توضیح داد: این اثر نمایشی را كه نوشته دیوید لیندزی ابر است حدوداً ۱۰ سال قبل همزمان با ترجمه متن در ایران خواندم و به آن علاقه مند شدم. در آن دوره این اثر به سبب دریافت جایزه پولیتزر و فیلمی كه با بازی نیكول كیدمن از روی آن ساخته شده بود، خیلی معروف بود و از آنجائیكه جای كار زیادی برای بازیگران دارد بسیاری علاقه مند بودند كه در آن بازی كنند.
صباغی افزود: این نمایش جای كار بسیاری دارد و از این توانایی برخوردار می باشد كه در هر زمان و مكانی به صحنه برود چون اثری جهان شمول و انسانی است و علاقه خود من هم به مسایل اجتماعی و خانوادگی زیاد است از همین رو علاقه مند به اجرای این اثر نمایشی شدم. از آنجائیكه من بیشتر در حوزه بازیگری فعال هستم انتخاب متنی كه ظرفیت زیادی برای بازی داشته باشد برایم اهمیت زیادی داشت.
این بازیگر درانتها درباره خاصیت های این نمایش عنوان كرد: «لانه خرگوش» درباره زن و مردی است كه بچه ۴ ساله خودرا در حادثه ای از دست می دهند و الان با مشكلات روحی ناشی از آن دست و پنجره نرم می كنند كه در این میان زن وضعیت روانی وخیم تری دارد. در اجرا سعی كردیم در زمینه بازی ها به سمت واقع گرایی برویم اما در طراحی صحنه و دكور مینیمال عمل كرده و از دكور كم حجم و آكسسواری اندك برای اجرا بهره بردیم. همین طور در این نمایش با مخاطبان قراردادهایی می گذاریم كه بر طبق آن كدها، ظرفیت هایی را در نمایش ایجاد می نماییم.
معصومه رحمانی، شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی، مهدیه كوهستان، مانی رحمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند كه تا ۲۴ خردادماه ساعت ۲۰: ۴۵ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مهدی صباغی در گزارش صد كادو: لانه خرگوش اثری انسانی است، بازی واقع گرا در دكوری مینیمالیستی بسته هستند Date | 06/06/2019