موزه كودك شمال غرب كشور در ارومیه راه اندازی شد

    Home  /  جشن  /  موزه كودك شمال غرب كشور در ارومیه راه اندازی شد

موزه كودك شمال غرب كشور در ارومیه راه اندازی شد Image

موزه كودك شمال غرب كشور در ارومیه راه اندازی شد

به گزارش صد كادو اولین موزه كودك شمال غرب كشور با حضور مسؤولانی از سازمان میراث فرهنگی و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در ارومیه راه اندازی شد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، جواد زاهدی – مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آذربایجان غربی – در مراسم افتتاحیه موزه كودك ارومیه، با اشاره به اینكه این موزه با هدف شناساندن شگفتی های جهان افتتاح شده است، اظهار داشت: مقدمات ایجاد این موزه از سال ۹۵ كلید خورد و درنهایت با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و در مساحت ۵۰۰ مترمربع در مدت ۸ ماه ساخته شد.

وی اظهار نمود: هدف از ایجاد موزه كودك، یادگیری و افزایش درك زیبایی های هستی به صورت ملموس برای كودكان و نوجوانان است.

مدیر كل كانون پرورش فكری آذربایجان غربی با اشاره به كمبود انجمن تخصصی علمی در استان تصریح كرد: با همت مسئولان و حمایت شورای شهر مقدمات ایجاد مركز تخصصی علوم و نجوم در جوار موزه كودك فراهم شده و در ایام آینده عملیات اجرایی آن هم آغاز خواهد شد.

زاهدی افزود: تقویت كنجكاوی و پرسشگری در كودكان از اهداف اصلی ایجاد موزه كودك است؛ چونكه تقویت این استعداد كودكان زمینه ساز رشد سرمایه های انسانی است.

محمدرضا كارگر – مدیر كل امور موزه های كشور – هم در مراسم افتتاح موزه كودك ارومیه كه در سالن اجتماعات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان برگزار شد، با اشاره به اینكه موزه ها سبب تغییر نگرش و نگاه مردم به محیط خودشان می شوند، خاطرنشان كرد: اساس موفقیت به میزان تغییر نگاه مردم نسبت به میراث فرهنگی كشور خود است و این موزه گام مهمی در این راستا است.

وی با اشاره به اینكه برخی پروژه های بزرگ ایجاد می شود ولی در اصل سبب تغییر نمی شوند، تصریح كرد: اساس تغییر در نگرش و فكر انسان آگاهی است و تا آگاهی ایجاد نشود، تغییر صورت نمی گیرد و موزه یكی از موضوعاتی است كه سبب ایجاد آگاهی و تغییر می شود.

مدیر كل امور موزه های كشور اظهار نمود: باید برای ایجاد آگاهی در كودكان به آنها آموزش دهیم و موزه ها در بین تمامی نهادهای آموزشی بهترین و مؤثرترین نهاد آموزشی هستند.

وی كودكان را سرمایه های اجتماعی آینده دانست و اظهار داشت: ما باید هرچه در توان داریم برای آموزش كودكان به كار بگیریم؛ چونكه سرمایه گذاری در این عرصه بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.

كارگر افزود: تمامی مسئولان و مدیران آموزشی باید به موزه بعنوان یك وسیله آموزشی تأثیرگذار توجه جدی كنند و راه اندازی موزه های همچون موزه كودك نیاز جدی تمامی استان های كشور است.

مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور هم اظهار داشت: مهمترین عامل برای ساخت آینده كشور توجه به سرمایه های انسانی است.
فاضل نظری در مراسم افتتاحیه موزه كودك ارومیه كه در سالن اجتماعات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان استان آذربایجان غربی برگزار شد، اضافه كرد: مهمترین عامل برای ساخت آینده كشور توجه به سرمایه انسانی است و كودكان امروز سرمایه های آینده كشور هستند.

نظری با اشاره به اینكه این موزه امكان تجربه ملموس را به كودكان می دهد خاطرنشان كرد: كودكان و نوجوانان نیازمند یادگیری دراز مدت هستند و موزه این امكان را همراه با تجربه ملموس در اختیار آنها قرار می دهد.

مدیر عامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان كشور تصریح كرد: برای توسعه فرهنگ، تمدن و زبان مادری كه سرمایه های عظیم یك كشور هستند و انتقال آنها به آیندگان، باید زمینه را برای آشنایی كودكان با فرهنگ فراهم نمود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای موزه كودك شمال غرب كشور در ارومیه راه اندازی شد بسته هستند Date | 19/05/2019