روز گذشته در محوطه خانه هنرمندان؛ هفته بزرگداشت تئاتر آغاز شد، اعتلای ذهن و زندگی با تئاتر

    Home  /  جشن  /  روز گذشته در محوطه خانه هنرمندان؛ هفته بزرگداشت تئاتر آغاز شد، اعتلای ذهن و زندگی با تئاتر

روز گذشته در محوطه خانه هنرمندان؛ هفته بزرگداشت تئاتر آغاز شد، اعتلای ذهن و زندگی با تئاتر Image

روز گذشته در محوطه خانه هنرمندان؛ هفته بزرگداشت تئاتر آغاز شد، اعتلای ذهن و زندگی با تئاتر

صد كادو: افتتاحیه شانزدهمین دوره هفته بزرگداشت تئاتر روز گذشته با حضور علاقه مندان به تئاتر و هنرمندان در محوطه خانه هنرمندان اجرا شد.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی شانزدهمین دوره «هفته بزرگداشت تئاتر»، بعدازظهر شنبه هفتم اردیبهشت ماه محوطه خانه هنرمندان میزبان افتتاحیه شانزدهمین دوره «هفته بزرگداشت تئاتر» بود. ابتدای این مراسم با دوچرخه سوارانی همراه بود كه پرچم های «تئاتر ببینیم» را با خود حمل می كردند. مراسم با همراهی گروه كرال فیلارمونیك ایران شروع شد و سپس ایرج راد پیام روز جهانی تئاتر را خواند و اصغر همت باز پیام روز ملی تئاتر را برای حضار قرائت كرد. سپس شهرام كرمی مدیركل هنرهای نمایشی و بهزاد فراهانی از اعضای هیات مدیره خانه تئاتر، تولد ایرج راد را گرامی داشتند. در ادامه جواد انصافی از سیاه بازان ایرانی اظهار داشت: سیاه بازی یكی از كامل ترین نمایش های ایرانی است، شخصیت سیاه ما سمبل توده زجر كشیده و ستم دیده مردم و سمبل آزادی و فریاد است؛ فریادی را كه مردم نمی توانند بكشند، سیاه می كشد. او همه چیزش خاص است، لباسش خاص است، زبانش خاص است، اسم خاص دارد و مبارك، یاقوت، زمرد الماس را برای نام گذاری اش بهره برده اند چون كه سیاه ما مثل یاقوت قیمتی است، مثل الماس درخشنده است، سیاه ما پیرو خط سیاوش است، چشم پاك است، راستگو است، به ناموس كسی نگاه نمی كند و حتی اگر مجبورش هم كنند دروغ نمی گوید، سیاه می گوید «وش» ام را (صورتم را) سیاه می كنم اما دروغ نمی گویم. در خلال این افتتاحیه ایرج راد بیان كرد: ما هر سال هفته بزرگداشت تئاتر را داشته ایم اما امسال با شور و حال دیگری در حال اجرای این برنامه هستیم. در این مراسم ۲ نوع برنامه خواهیم داشت، برنامه هایی كه در فضای باز برای عموم مردم اجرا می شوند كه شادترند و برای ارتباط با آنها در نظر گرفته شده اند و برنامه های فضای بسته؛ همچون نمایشگاه های عكس تئاتر، پوستر تئاتر و… كه شكل تخصصی تری دارند و پانزده انجمن هركدام به مناسبت هفته بزرگداشت تئاتر برنامه ای خاص را در دست اجرا خواهند داشت. وی از مردم دعوت كرد تا در این مراسم حضور داشته باشند و در این زمینه توضیح داد: از همه مردم دعوت شده تا در این برنامه حضور داشته باشند. طبیعتا ما هر آنچه انجام می دهیم برای مردم است، تئاتر بدون مردم معنا و مفهوم پیدا نمی كند، بزرگداشت تئاتر باز به همین صورت است چون هر چه قدر مردم استقبال كنند موجب می شود شور و شوق بیشتری به وجود آید و كارهای ارزشمندی تولید شود. راد درانتها بیان كرد: باید تئاتر ببینیم، به خاطر اینكه تئاتر با زندگی، مسائل انسانی، بایدها و نبایدهای ما سر و كار دارد، تئاتر برگرفته از زندگی، انسانیت و مردم است و مردم باید با محتوای آنچه در زندگی شان در جریان است در ارتباط باشند، تئاتر تنها یك كلاس درس خشك نیست، تئاتر جایگاه خلاقی است كه ذهن، اندیشه و زندگی ما را اعتلا خواهد داد. شانزدهمین دوره «هفته بزرگداشت تئاتر»، به دبیری محمودرضا رحیمی از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای روز گذشته در محوطه خانه هنرمندان؛ هفته بزرگداشت تئاتر آغاز شد، اعتلای ذهن و زندگی با تئاتر بسته هستند Date | 28/04/2019