عروسك های ملل اسباب كشی كردند

    Home  /  جشن  /  عروسك های ملل اسباب كشی كردند

عروسك های ملل اسباب كشی كردند Image

عروسك های ملل اسباب كشی كردند

به گزارش صد كادو عروسك های ملل – سفیران فرهنگی كشور -، پس از دو سال دوری از عروسك های ایرانی، به خانه ی دروازه دولت تهران اسباب كشی می كنند تا در كنار یكدیگر بازدیدكنندگان خویش را پیدا كنند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سال ۹۳ دو كلكسیونر خصوصی، موزه ی عروسك های ملل را در منطقه پاسداران تهران و در فضایی اجاره ای با كمتر از هزار عروسك افتتاح كردند.
موزه ای كه بعد از به دست آوردن تجربیات زیاد در آموزش و معرفی افراد ۲ تا ۷۰ ساله، با آداب و رسوم شهرها و كشورهای مختلف، حدود دو سال بعد مجبور شد تا عروسك هایش را در كارتن ها بسته بندی كند كه تا حدود سه ماه بعد با تلاش مسئولان، دوستداران و اهالی فرهنگ و با اختصاص ساختمانی از موسسه «خانه دوستان آشنا» در خیابان میرداماد، بار دیگر این موزه كه نام «سفیران فرهنگی كشورها» به آنها داده شده بود، جان بگیرد.
از جانب دیگر شهرداری منطقه ۱۲ تهران هم تصمیم گرفت یك بنای پرارزش در ابتدای دروازه دولت را به این موزه اختصاص دهد ازاین رو بر مبنای تصمیمی مدیریت این موزه یعنی علی گلشن و مسعود ناصری دریایی؛ «عروسك های ملل» به دو بخش «ملل» و «عروسك و فرهنگ ایران» تقسیم و بخش ایران به ساختمان تاریخی ابتدای سعدی شمالی منتقل شد.
حالا پس از گذشت دو سال از فعالیت موزه عروسك های ملل و دوری عروسك های دو بخش ایرانی و ملل از یكدیگر، سرانجام مسئولان این موزه تصمیم گرفتند این دو بخش را به هم برسانند. با اسباب كشی عروسك های ملل به مركز شهر، مقرر است آنها ساكن طبقه ی بالای خانه ی عروسك های ایرانی شوند.
مسعود ناصری دریایی مدیر موزه در گفتگو با ایسنا می گوید: موسسه ی خانه دوستان آشنا در خیابان میرداماد به مدت دو سال فضای خویش را در اختیار این موزه قرار داده بود، با آخر این مدت زمان، تصمیم گرفتیم كه مجموعه ملل را هم در موزه ی عروسك و فرهنگ ایرانی در دروازه دولت به نمایش بگذاریم و همه ی آثار در یك فضای موزه ای نمایش داده شوند.
او با اشاره به این كه مقرر است به این موزه، بخش اسباب بازی هم از سوم فروردین اضافه شود، توضیح می دهد: فكر كردیم هر سه مجموعه را در یك فضای موزه ای قرار دهیم. یه موزه عروسك و فرهنگ ایران، موزه عروسك های ملل و بخش اسباب بازی هر كدام در یك طبقه از فضای سه طبقه ای موزه مستقر شوند، بازدیدكنندگان خویش را هم بهتر پیدا می كنند و می توانیم حتی در حوزه اسباب بازی و عروسك های ملل هم به آنها سرویس دهیم.
وی با اشاره به تعداد زیاد عروسك های بخش ملل و كمبود فضا برای نمایش همه ی آنها در مكان جدید، ادامه می دهد: روش نمایش این آثار مانند فضای قبلی موزه است، باید به صورت ادواری آثار موزه را نمایش دهیم.
او با بیان این كه هم اكنون موزه عروسك ها تعطیل می باشد و در حال انجام اقدامات برای انتقال عروسك ها به این موزه هستند، می افزاید: موزه عروسك ها از سوم فروردین فعالیت خویش را از سر می گیرد و در نوروز هر روز تا ۱۱ فرودین از ساعت ۱۱ بامداد تا ۶ بعدازظهر فعال است.
به نقل از وی؛ این موزه از ۱۲ تا ۱۶ فروردین تعطیل می باشد و پس از آن برپایه روال قبلی از روز شنبه تا چهارشنبه برای گروه های دانش آموزی و گروه های مختلف توریستی فعال است و در ایام پنج شنبه و جمعه هم برای بازدیدهای انفرادی و خانواده ها در ساعات ۱۱ بامداد تا ۶ بعدازظهر فعالیت می كند.
ناصری ادامه می دهد: با عنایت به تغییر مكان و بخش های مختلفی كه موزه در خود دارد، هنوز هزینه ورودی آن مشخص نشده است.
موزه عروسك در خیابان انقلاب، مترو دروازه دولت، اول سعدی شمالی كوچه فیات، پلاك دو قرار دارد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عروسك های ملل اسباب كشی كردند بسته هستند Date | 11/03/2019