وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تاكید بر اهمیت مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تاكید بر اهمیت مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تاكید بر اهمیت مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تاكید بر اهمیت مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی

صد كادو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این كه مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی برای ما بسیار مهم می باشد به كشف بیشتر از یك میلیون كتاب قاچاق از طرف پلیس اشاره نمود.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سیدعباس صالحی در حاشیه حضور در بیست و یكمین گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا درباره همكاری وزارت ارشاد و پلیس در حوزه برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی توضیح داد: قاچاق محصولات فرهنگی هم به اقتصاد كشور لطمه می رساند و هم حقوق مولف را نادیده گرفته و به این افراد باز خساراتی وارد میكند.

او در ادامه متذكر شد: در این راستا همكاری خوبی میان پلیس و وزارت ارشاد وجود داشته و این همكاری بخصوص در ماه های اخیر افزایش بیشتری داشته است به صورتی كه بیشتر از یك میلیون كتاب قاچاق در اقدام مشترك پلیس و وزارت ارشاد كشف شده و با متخلفان باز برخوردهای لازم صورت گرفته است.

وزیر ارشاد درباره تبلیغات محیطی و استفاده از زبان لاتین در این تبلیغات باز اظهار نمود: قانونی داریم كه باید رعایت شود و برمبنای آن به كار بردن واژه های خارجی در بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی دارای محدودیت است. برابر این قانون ۷۰ درصد از متن های تبلیغاتی باید كاملا فارسی باشد.

او در ادامه بیان كرد: در تابلوسازی ها و سردرها باز باید این مسائل مورد تاكید قرار بگیرد.

صالحی همین طور درباره تبلیغات كنكور اظهار نمود: در این زمینه كار چندجانبه ای میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و… در حال انجام می باشد و ما جلسات مختلفی در این حوزه داشته ایم. همین طور برنامه مشتركی را با وزارت آموزش و پرورش تدوین كرده ایم.

او درباره همكاری با پلیس و توجه به مسائل اجتماعی در فیلم های وزارت ارشاد باز اظهار داشت: در حال تدوین تفاهم نامه ای برای همكاری با پلیس هستیم. درباره تولیدات سینمایی باز سالانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ فیلم بلند در كشور تولید می شود كه بعضی از این فیلم ها در حد دریافت مجوز از وزارت ارشاد هستند و برخی دیگر مورد حمایت ما باز قرار می گیرند. به صورت مشخص فیلم هایی كه به كاهش لطمه های اجتماعی بپردازند و آنرا مورد توجه قرار دهند، مورد حمایت بنیاد فارابی خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مورد ساخته ها و فیلم هایی كه احتمال اشاعه لطمه های اجتماعی را دارند شورای پروانه نمایش به بررسی این مساله خواهد پرداخت.

صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در بحث جشنواره ها و جوایز باز این مسائل مورد توجه قرار می گیرد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تاكید بر اهمیت مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی بسته هستند Date | 22/01/2019