تاكید وزیر بر لزوم روزآمدی سامانه صدور مجوزها

    Home  /  جشن  /  تاكید وزیر بر لزوم روزآمدی سامانه صدور مجوزها

تاكید وزیر بر لزوم روزآمدی سامانه صدور مجوزها Image

تاكید وزیر بر لزوم روزآمدی سامانه صدور مجوزها

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم روزآمدی سامانه صدور مجوزها تاكید نمود.
به گزارش صد كادو به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی قبل از ظهر امروز (یكشنبه، نهم دی ماه) در نشستی با معاونان، مدیران و مشاوران این وزارتخانه (و حضور مدیران كل استان ها به صورت ویدئو كنفرانس) اظهار داشت: هر چقدر با یكدیگر گفت وگوهای سازمانی داشته باشیم به انسجام درونی در پیشبرد اهداف وزارتخانه می رسیم. حضور مدیران كل فرهنگ ارشاد اسلامی استان ها به صورت ویدئو كنفرانس باز در این نشست منجر به كاهش هزینه های زمانی و مالی میگردد و می توان از راه فناوری به گفت وگوهای بیشتری در زمینه حل مسائل پرداخت.
او هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی های فكری و درون سازمانی برشمرد و افزود: در سه ماه باقی مانده از سال جاری، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری فجر را پیش رو داریم كه همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. بدین سبب باید اقتضائات و انتظاراتی را كه نظام و دولت از ما در این زمینه دارد به درستی برنامه ریزی و عملیاتی نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: گفت وگو منجر به افزایش سطح اطلاعات از روند اقدامات و فعالیت بخش ها و حوزه های مختلف از یكدیگر میگردد و می توان از این طریق به تركیب سازی فعالیت ها با یكدیگر پرداخت.
ایشان سپس با اشاره به تجمیع مجوزها در این وزارتخانه اظهار داشت: برمبنای استانداردسازی های صورت گرفته، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اكنون ۳۶ مجوز در حوزه های فرهنگی و هنری صادر می كند و هر مجوز جدیدی خارج این تعداد از طرف معاونت ها غیر مجاز است.
او خطاب به معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره كرد: هر بخش از وزارتخانه كه دارای سامانه صدور مجوز است باید به محض صدور هر مجوزی این سامانه را روزآمد كند تا به ذینفعان و ناظران خود شفافیت در اقدامات خودرا نشان بدهیم.
صالحی اشاره كرد: دولت به صورت جدی پیگیر شفافیت در عملكرد است. ما باز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات رو به جلویی در این زمینه داشته ایم. دستورالعملی باز در این زمینه به همه بخش های وزارتخانه ابلاغ گردیده است و در آن به ۱۱ یاد شده شده كه لازم است مسیر شفافیت را بر اساس این ۱۱ محور دنبال نماییم.
او افزود: در امتداد تحقق شفافیت و احداث اتاق شیشه ای كه وعده آنرا داده ایم، لازم است قراردادها، فرایند تصمیم گیری ها و صورت جلسات و… منتشر شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: گام هایی كه در این راستا برداشته ایم تمرینی است كه خودرا در معرض افكار عمومی قرار دهیم و این امر منجر به ارتقا در فضای اجتماعی و نظارت در درون سازمان میگردد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت دولت الكترونیك اظهار داشت: دولت الكترونیك منجر به تسهیل در نمایش خدمات، كاهش فساد، ثبت اطلاعات و… میگردد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز از این طریق تمام خدمات خودرا در فضای سامانه های الكترونیك نمایش می دهد و با این روش مراجعات حضوری را می كاهد.
صالحی در عین حال اعلام نمود: اقدام بعدی در این زمینه فرایندهای یكسان در سامانه ها و رسیدن به سامانه یكسان و پنجره واحد خدمات است و امیدوارم تا اختتام بهمن سال جاری بتوانیم این روند را به مرحله اجرا برسانیم.
او با تاكید بر لزوم دولت هوشمند در ادامه دولت الكترونیك اظهار داشت: در این مسیر باز طرح های خوبی داریم كه باید بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.
وی احداث گذرهای فرهنگ و هنر را از دیگر اقداماتی برشمرد كه مورد توجه خیلی از مخاطبان فرهنگ و هنر قرار گرفته است و افزود: خیابان های فرهنگ و هنر در شهرها و شهرستان ها به آنها هم هویت فرهنگی و هنری می بخشد و هم فرصت های اقتصادی برای آنها فراهم می آورد، بدین سبب لازم است تمامی معاونان و مدیران وزارتخانه در جهت جذب سرمایه گذاران در این حوزه تلاش و اهتمام داشته باشند.
صالحی اضافه كرد: تبدیل مراكز تاریخی شهرها به مراكز فرهنگی و هنری اقدام دیگری است كه از طرف این وزارتخانه دنبال میگردد و تابحال ۳۵ مركز در این زمینه اعلام آمادگی كرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به شبكه شهرهای خلاق اصرار كرد و اظهار داشت: شهرها دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه های فرهنگی و هنری هستند كه هر كدام از آنها دارای نماد شاخص در این زمینه هستند و لازم است از راه شناسایی اكتشافی و فراخوانی از این شهرها حمایت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به امضای تفاهم نامه پشتیبانی از اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر و احداث ۲۰هزار فرصت شغلی اشاره نمود و اظهار داشت: توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر باز از ضروریات است. در نظر داریم در فضای مجازی غرفه هایی برای نمایش آثار هنرمندان احداث كنیم؛ به این معنا كه ما بازار را برای آنها احداث می نماییم بدون اینكه از لحاظ اقتصادی سهمی از آن داشته باشیم. از این طریق معیشت حوزه فرهنگ و هنر روان تر میگردد.
وی به تشكیل انجمن سرمایه گذاران فرهنگی و هنری در اتاق ایران اشاره نمود و اضافه كرد: باید طوری عمل نماییم كه فرهنگ و هنر در اتاق های اقتصادی جایی داشته باشند تا از این طریق بتوان حمایت های بیشتری از اهالی فرهنگ و هنر داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر توجه به استان ها اصرار كرد و اظهار داشت: نگرش استان گرایانه را باید بپذیریم و آنرا عملیاتی نماییم. معاونان و مدیران باید به استان های مختلف سفر داشته باشند و در جریان مسائل و مشكلات آنها قرار بگیرند.
او با اشاره به بودجه سال ۹۸ افزود: باید صرفه جویی های مختلف را هم برای امسال و هم سال آینده مورد توجه قرار بدهیم.
صالحی اضافه كرد: تركیب سازی اقدامات با یكدیگر منجر به كاهش هزینه های بالاسری میگردد بدون اینكه از برنامه های خود كاهش بدهیم. استفاده از منابع مالی و حامیان مالی بدون حاشیه باز ضرروی است.
در ابتدای این نشست همایون امیرزاده رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری این جلسه را بیان دغدغه مشترك میان معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگی و هنری دانست.
در این نشست بعضی از معاونان و مدیران بخش های مختلف وزارتخانه و برخی از مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها (به صورت ویدئو كنفرانس) از مجموعه فعالیت ها و عملكرد ۹ ماهه گذشته سال جاری در حوزه فعالیتی خود گزارشی نمایش دادند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تاكید وزیر بر لزوم روزآمدی سامانه صدور مجوزها بسته هستند Date | 01/01/2019