اردشیر میرمنگره خبر داد: ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به ۴۰ شهر

    Home  /  جشن  /  اردشیر میرمنگره خبر داد: ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به ۴۰ شهر

اردشیر میرمنگره خبر داد: ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به ۴۰ شهر Image

اردشیر میرمنگره خبر داد: ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به ۴۰ شهر

به گزارش صد كادو به قول مدیر بخش چهل نمایشگاه چهل شهر جشنواره هنرهای تجسمی فجر، منتخبی از بهترین آثار هنرمندان ایرانی چهار دهه گذشته مخزن موزه هنرهای معاصر تهران در ۴۰ شهر ایران به نمایش در می آید.
به گزارش صد كادو به نقل از ستاد اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اردشیر میرمنگره مدیر نمایشگاه های استان های كشور كه با عنوان «هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه چهل شهر» در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر برپا می شود، درباره این بخش اظهار داشت: یكی از بخش های تازه جشنواره یازدهم تجسمی فجر نسبت به دوره های گذشته، بخش «چهل نمایشگاه چهل شهر» است كه مقرر است در این بخش منتخبی از بهترین آثار هنرمندان ایرانی چهار دهه گذشته مخزن موزه هنرهای معاصر تهران در ۴۰ شهر ایران به نمایش درآید. وی درباره جزئیات این بخش توضیح داد: مقرر است ۴۰ اثر تجسمی كه بیشتر آنها نقاشی است، انتخاب، هر یك در ۴۰ نسخه با كیفیت تكثیر شود، به ۴۰ منطقه از ایران برود و در نمایشگاهی، ارائه شود. برای انتخاب این آثار مبنا این بوده است كه ۴۰ اثر را انتخاب نماییم كه در طول ۴۰ سال قبل خلق و خریداری شدند و پلاك گنجینه موزه هنرهای معاصر را گرفته اند. میرمنگره درباره روند كار این بخش بیان كرد: در مرحله اول بر مبنای لیست آثار و هنرمندان ۴۰ سال گذشته، ۷۰۰ اثر انتخاب گردید. در مرحله پس از روی تصاویر آثار ۳۰۰ اثر انتخاب گردید كه تا این مرحله انتخاب ها به عهده بنده بود. از این پس كار به عهده شورایی است كه ۴۰ اثر نهایی را با در نظر گرفتن جنبه های مختلف انتخاب كنند. این هیات انتخاب مدیران برگزاركننده جشنواره هستند. ملاك آنها برای انتخاب آثار امكان نمایش آثار و به دست آوردن یك مجموعه منسجم از روند هنرهای تجسمی در این سال ها است. وی درباره نحوه كپی گرفتن از این آثار اظهار داشت: موزه، تصاویر با كیفیت بعضی از این آثار را در آرشیو دارد و اگر نداشته باشد ما باید آنرا تهیه نماییم. هر ۴۰ اثر به صورت یك یونیفرم واحد آماده و به استان ها فرستاده می شوند. امكان نمایش اصل آثار در این نمایشگاه ها نیست چون كه حمل و نقل آنها هزینه بسیار زیادی می خواهد و از سویی در بعضی نقاط امكان نگهداری از آثار وجود ندارد. تا این لحظه قرار بر این است كه نمایشگاه تهران هم درست مثل شهرستان ها باشد و از كپی آثار برای این نمایشگاه استفاده گردد. این مدیر هنری به شهرهای مقصد نمایشگاه اشاره و عنوان كرد: با اداره كل هنرهای تجسمی سی استان مكاتبه كردیم و از آنها خواستیم هر یك سه گالری خویش را با شرایط و امكانات و متراژ نمایش آنها به ما معرفی كنند. ما از روی فهرست ارسال شده، فهرست نهایی شهرها را انتخاب خواهیم كرد. او در آخر درباره زمان برگزاری نمایشگاه هم بیان كرد: زمان برگزاری نمایشگاه حدودا همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر است اما چون امكان دارد هر استان برنامه های خود برای بزرگداشت دهه فجر را داشته باشد امكان دارد این نمایشگاه ها همزمان در هر شهر برگزار نشود. یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار می گردد. در این جشنواره سیدامیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را عهده دار هستند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اردشیر میرمنگره خبر داد: ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به ۴۰ شهر بسته هستند Date | 23/12/2018