آغاز فصلی خوشمزه در روابط ایران و اندونزی

    Home  /  جشن  /  آغاز فصلی خوشمزه در روابط ایران و اندونزی

آغاز فصلی خوشمزه در روابط ایران و اندونزی Image

آغاز فصلی خوشمزه در روابط ایران و اندونزی

صد كادو: سفیر اندونزی، رستوران های ایران را مكانی جذاب برای دیدار خارجی ها دانست و گسترش ارتباط با ایران در زمینه گردشگری و تبادل خوراك و محصولات كشاورزی را خواهان شد و از آغاز همكاری های دو جانبه ی بخش علمی دو كشور در زمینه گردشگری خوراك آگاهی داد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، اوكتاویان علیم الدین ـ سفیر اندونزی در ایران ـ در ضیافت آغاز دوره آموزشی «تشریفات و پذیرایی» كه با مشاركت یك شركت خصوصی ایرانی و استادان اندونزیایی برگزار شده است، با اشاره به تجربه های خویش از رستوران های ایرانی كه تلاش نموده اند هویت خاصشان را حفظ كنند و پذیرایی متفاوتی از میهمانان داشته باشند، آنها را مكان هایی جذاب برای دیدار خارجی ها دانست.
وی بیان كرد: آنچه برای مردم اهمیت دارد، كیفیت غذا است نه كمیت آن. برای همین برگزاری نشست های تخصصی در زمینه غذا و پذیرایی می تواند به تبادل تجربیات میان متخصصان دو كشور در زمینه شناخت، معرفی و بازاریابی غذاهای ایران و اندونزی كمك نماید.
سفیر اندونزی اظهار داشت: حمایت ها و همكاری های این حوزه ها می تواند در سطوحی بالاتر بین وزارت توریسم اندونزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد.
وی توجه به تبادلات تجربیات در حوزه خوراك، تشریفات و پذیرایی را ازجمله بندهای جدید تفاهم نامه های همكاری های گردشگری میان مراكز علمی دو كشور عنوان نمود.
علیم الدین همین طور بر ادامه و گسترش همكاری های حوزه كشاورزی میان دو كشور تاكید كرد و اضافه كرد: خرمای مضافتی ایران یك محصول شناخته شده در بین مردم اندونزی است و این اتفاق می تواند در مورد دیگر محصولات كشاورزی ایران مثل زعفران و پسته بیافتد، همانطور كه ایرانیان می توانند از ادویه های اندونزی استفاده كنند یا از میوه هایی مثل موز كه موردعلاقه ایرانیان است و یا دیگر میوه های استوایی. بدین سبب وقتی از كشاورزی، تجارت و گردشگری صحبت می نماییم باید روی تركیب آنها باهم تمركز نماییم و با گسترش ارتباطات بین سازمان ها، مراكز علمی مرتبط و وزارتخانه ها، علم خوراك و تغذیه را بعنوان یكی از زمینه های اصلی همكاری قرار دهیم.
علی زمانی ـ استاد دانشگاه و دبیر علمی ایده بازار صنعت خوراك و نوشابه در دانشگاه امیركبیر ـ باز با تاكید بر همكاری های مشترك این كشورها، تصریح كرد: ایران و اندونزی دو كشور مسلمان هستند و می توانیم با تاكید بر اشتراكات فرهنگی تعاملاتمان را گسترش دهیم.
وی اظهار داشت: این دیدار به بهانه آغاز دوره های آموزشی تشریفات و پذیرایی برگزارشده و فرصت مناسبی است تا بتوانیم از امكانات این كشور درزمینه توسعه دانش و تربیت نیروی متخصص استفاده نمائیم.
وی اظهار نمود: متأسفانه ما در تربیت نیروی انسانی متخصص در نمایش خدمات گردشگری فاصله بسیاری با استاندارهای جهانی داریم. سال ها است كه مؤسسات آموزشی و دانشگاه های ما روی سوژه نوشیدنی و خوراك كار می كنند بی آنكه توجهی به سوژه مهمانداری و میهمان نوازی داشته باشند.
این استاد دانشگاه اضافه كرد: هرچند در سال های اخیر تلاش هایی برای آموزش نیروی انسانی انجام شده ولی به ندرت شاهد برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی در رابطه با آشپزی و پذیرایی با همكاری یك دانشگاه خارجی در ایران بوده و هستیم.
او با اشاره به نحوه پذیرایی هتل ها و رستوران ها، اظهار داشت: نیروهای خدماتی گردشگری كشور هنوز نمی دانند منظور از پذیرایی چیست. از آنجاكه آموزش های استانداردی در این خصوص صورت نمی گیرد، افراد با حداقل دانش پذیرایی با میهمانان مواجه می شوند و با برداشت شخصی خود با میهمان رفتار می كنند، درحالی كه برای تك تك رفتارهای نیروهای خدماتی قواعد و استاندارهایی علمی وجود دارد.
ایشان سپس اظهار داشت: غذای اقوام، سفیر فرهنگی هر كشوری می تواند باشد، ولی ما با وجود منابع و فرهنگ غنی در این زمینه، بسیار عقب هستیم و توسعه بدون آموزش هم امكان پذیر نخواهد بود.
این استاد دانشگاه افزود: در چند پارسال با انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه جنارو ناپل از تجربه آنها درزمینه غذا و خوراك، توریسم و هتلینگ استفاده كردیم. این اتفاق پارسال با اتحادیه شمال یونان باز افتاد و به برادرخواندگی گروه علمی ۲۴ با این اتحادیه منجر گردید. همین طور تفاهم نامه ای با انستیتو بین المللی گردشگری بالی اندونزی یكی از مراكز معتبر در زمینه میهمان نوازی، خوراك، نوشابه و توریسم امضا كردیم. برمبنای همین تفاهم نامه تا امروز دو رویداد آموزشی با حضور اساتید مجرب اندونزی در ایران برگزارشده كه سومین دوره آن در حال برگزاری است.
زمانی بیان كرد: تلاش ما این است بتوانیم با استفاده از تجارب خوب كشور اندونزی دانش خود در زمینه خوراك، نوشابه، تشریفات و پذیرایی را مطابق با استانداردهای جهانی توسعه داده و اطلاعاتمان را بروز نماییم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آغاز فصلی خوشمزه در روابط ایران و اندونزی بسته هستند Date | 16/12/2018