كارگردان حوض نقاشی در گفتگو با مهر: برایم نان و سكه پرتاب كنید، واكنشی به برخورد جامعه با هنرمند

    Home  /  جشن  /  كارگردان حوض نقاشی در گفتگو با مهر: برایم نان و سكه پرتاب كنید، واكنشی به برخورد جامعه با هنرمند

كارگردان حوض نقاشی در گفتگو با مهر: برایم نان و سكه پرتاب كنید، واكنشی به برخورد جامعه با هنرمند Image

كارگردان حوض نقاشی در گفتگو با مهر: برایم نان و سكه پرتاب كنید، واكنشی به برخورد جامعه با هنرمند

صد كادو: امین محمدی كارگردان و اجراگر پرفورمنس حوض نقاشی عنوان نمود این اجرا كه یك هفته بدون وقفه ادامه خواهد داشت واكنشی به برخورد جامعه با هنر و هنرمند خواهد بود.
امین محمدی اجراگر و كارگردان پرفورمنس «حوض نقاشی» درباره اجرای این كار در گالری شرق به خبرنگار مهر اظهار داشت: پرفورمنس «حوض نقاشی» با اجرای من و آهنگسازی سیامك معین مقرر است از روز جمعه ۲۳ آذر ماه ساعت ۱۷ در گالری شرق آغاز شود. در این پرفورمنس كه تا روز پنجشنبه ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت، بنا است بخشی از زندگی یك هنرمند و رفتار متقابل اجتماع با او و اثرش به تصویر كشیده شود. در این پرفورمنس كه در طول هفته و شبانه روز، بی وقفه برگزار می شود هدف معرفی واقعیت های زندگی یك هنرمند و رنجی است كه برای خلق اثر به جان می خرد، رنجی كه با اجر همراه نیست. وی افزود: پرفورمنس تركیبی از هنر نمایش با درگیر كردن ذهن مخاطب است كه می تواند نمایشی از تئاتر یا نمایشی از یك هنر دیگر باشد اما مخاطب در این نوع اجرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و اگر حذف شود پرفورمنس دیگر وجود ندارد. من در طول این یك هفته به صورت دایم در فضای پایین گالری روی پارچه ای سفید كه كف زمین پهن شده است در قامت یك ماهی سیاه زندگی می كنم و تماشاگران در طبقه بالاتر دور نرده ای ایستاده اند و من را از بالا نظاره می كنند. «حوض نقاشی» به صورت بلاعوض برگزار می گردد اما در طول این یك هفته مخاطبان می توانند برای من سكه و نان پرتاب كنند. همین طور همگام با موسیقی كه در فضا پخش میگردد اتفاقاتی مثل پاشیدن رنگ از بالا روی سر پرفورمر، تغییر نور و رنگ و نمایش فرم های مختلفی از نقاشی را شاهد می باشیم. این هنرمند درباره انتخاب این ایده برای اجرا بیان كرد: داستان های فولكلوری چون «ماهی سیاه كوچولو»، «گنجشكك اشی مشی» و یا «علی كوچیكه» هستند كه همگی با آب سروكار دارند و در آنها فردی می خواهد خلاف جهت آب شنا كند؛ اتفاقی كه برای هنرمندان باز رخ می دهد چون آنها هم می خواهند متفاوت عمل كنند اما مشخص نیست عاقبت خوشی در انتظارشان باشد یا نه، از همین رو اسم كار را «حوض نقاشی» گذاشتم. پرفورمنس «حوض نقاشی» در واقع واكنشی است به برخورد جامعه با هنر و هنرمند؛ هنرمندی كه صِرفِ انتخابش برای ورود به این حوزه را شاید بشود مواجهه با قواعد عمومی اجتماع به حساب آورد. او می پذیرد كه از بسیاری موقعیت های زندگی عادی چشم بپوشد و به هنر بپردازد، این انتخابی است كه پیش روی تمام هنرمندان دنیا قرار دارد. محمدی درانتها صحبت هایش اشاره كرد: بسیار معدودند هنرمندانی كه در این عرصه به درآمد مناسب و موقعیت اجتماعی قابل قبول می رسند. این پرفورمنس را می توان اطلاعیه ای برای احترام به هنرمندانی به حساب آورد كه در عین پذیرش و تحمل مشقات فراوان، از احترام و منزلت اجتماعی بی بهره مانده اند. این اعتراضی است به جامعه ای چارچوب زده، كه هنجارهایش را صحیح و آنچه را ناهنجار می پندارد از ریشه غلط به حساب می آورد. این واكنشی است به هر آنكه عاجز است از درك اینكه هنر بازی شاید، اما بازیچه نیست، سبك زندگی است. این پرفورمنس از جمعه ۲۳ آذر در گالری شرق آغاز خواهد شد و تا پنجشنبه ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت. گالری شرق در خیابان پیروزی، سی متری نیروی هوایی، مسیل منوچهری، انتهای پارك پیروزی، درب غربی مترو كلاهدوز واقع شده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كارگردان حوض نقاشی در گفتگو با مهر: برایم نان و سكه پرتاب كنید، واكنشی به برخورد جامعه با هنرمند بسته هستند Date | 13/12/2018