وعده های وزیر ارشاد در سیستان و بلوچستان تا افتتاح سینما جوان چابهار

    Home  /  جشن  /  وعده های وزیر ارشاد در سیستان و بلوچستان تا افتتاح سینما جوان چابهار

وعده های وزیر ارشاد در سیستان و بلوچستان تا افتتاح سینما جوان چابهار Image

وعده های وزیر ارشاد در سیستان و بلوچستان تا افتتاح سینما جوان چابهار

صد كادو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه اظهار داشت: زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از راه اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم میگردد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر بلوچستان در ایرانشهر اضافه كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه خاصی به سیستان و بلوچستان بعنوان حلقه ارتباطی ایران با آن سوی مرزها دارد.
ایشان سپس بیان كرد: مشكل نگارخانه های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان را برطرف خواهیم كرد.
صالحی همین طور با اشاره به اینكه موسیقی محلی سیستان و بلوچستان خصوصاً بلوچی می تواند بعنوان مزیت عمومی و منطقه ای باشد و مورد حمایت قرار گیرد اظهار داشت: در حوزه آموزشگاه ها و مراكز آموزشی سیستان و بلوچستان باز تدابیر خاصی مدنظر قرار گرفته است.
وی اشاره كرد: برمبنای توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از راه اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم میگردد.
صالحی ارتقای سرانه فرهنگی، تكمیل طرح های نیمه تمام، احداث فرصت های مكمل برای گسترش فضاهای فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه در این استان مرزی برشمرد.
وی اظهار داشت: در پشتیبانی از هنرمندان مسیری را شروع كردیم كه درنوردیدن این مسیر با وجود منابع مالی دولتی راحت نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: زبان بلوچی بعنوان یك زبان ایرانی و تاثیر گذار در منطقه باید بیشتر از گذشته مورد حمایت های علمی قرار گیرد.
صالحی بیان كرد: مكتب خانه موسیقی كه مكمل استودیو در فضای شهرهای سیستان و بلوچستان است مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وزیر ارشاد با اشاره به اینكه مركز پژوهش در رابطه با حوزه سفال كلپورگان مورد حمایت این وزارتخانه قرار گرفت، اظهار داشت: حضور هنرمندان سیستان و بلوچستان در تهران و حتی كشورهای منطقه در این دوره در وزارتخانه لحاظ شده است تا هنرمندان فرصت حضور بیشتری را داشته باشند.
صالحی اشاره كرد: مسائل مربوط به بیمه و معیشت هنرمندان كشور خصوصاً سیستان و بلوچستان مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان آنقدر ظرفیت دارد كه اگر پرده ها كنار رود این دارایی به سرمایه های پرباری برای استان تبدیل میگردد.
وی با محكومیت حادثه تروریستی در چابهار اظهار داشت: تروریست ها بعنوان بدخواهان نظام و این منطقه می خواهند چهره زیبای سیستان و بلوچستان را زشت جلوه دهند تا دارایی های این استان شناسایی نشود.

افتتاح سینما جوان چابهار توسط وزیر ارشاد
در حاشیه ی این سفر، سینما جوان چابهار با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شد.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اضافه كرد: این سینما جوان دومین مركز سینمایی در استان است كه بزودی در زابل باز چنین مركزی به منظور پشتیبانی از هنرمندان تاسیس شود.
وی بیان كرد: سینما جوان چابهار به منظور توسعه و ترویج فرهنگ در این شهرستان مورد افتتاح قرار گرفت كه امیدواریم با این حركت شاخص های فرهنگی منطقه ارتقا یابد.
حسین مسگرانی بیان كرد: در مركز سینما چابهار پنج اتاق برای آموزش اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.
وی اشاره كرد: همین طور امكانات مربوط در عرصه فیلم و عكس جهت استفاده هنرمندان چابهاری باز در این مركز فراهم است.
مسگرانی اظهار داشت: كارگاه آموزشی در مركز سینما جوان چابهار به وجود آمده كه هنرمندان می توانند برای بهره گیری بیشتر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از اساتید برجسته این مركز استفاده كنند.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درانتها اظهار داشت: با شروع به كار مركز سینما جوان چابهار دیگر نیازی نیست كه هنرمندان این منطقه برای فراگیری آموزش های فرهنگی و هنری به زاهدان مركز سیستان و بلوچستان سفر كنند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وعده های وزیر ارشاد در سیستان و بلوچستان تا افتتاح سینما جوان چابهار بسته هستند Date | 10/12/2018