از اكران صلواتی فیلم تا اجرای ۱۰۰۰ دف نواز در یك جشن

    Home  /  جشن  /  از اكران صلواتی فیلم تا اجرای ۱۰۰۰ دف نواز در یك جشن

از اكران صلواتی فیلم تا اجرای ۱۰۰۰ دف نواز در یك جشن Image

از اكران صلواتی فیلم تا اجرای ۱۰۰۰ دف نواز در یك جشن

صد كادو: ۴۰۰ برنامه مختلف هنری و فرهنگی از روز سه شنبه ۲۹ آبان تا روزیكشنبه ۴ آذرماه در جشن «بهار مهربانی» اجرا میگردد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، جشن بهار مهربانی كه به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در نقاط ده گانه و میادین اصلی شهر تهران برگزار می شود، شامل برنامه های متنوعی است كه در میدان امام حسین(ع)، فرهنگسرای ولا، دریاچه خلیج فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد، ایوان انتظار میدان ولیعصر، فرهنگسرای ملل، باغ موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگسرای قرآن و فرهنگسرای شفق برگزار می گردند.
پنج غرفه هنری این جشن شامل كارگاه های عملی در رشته های خوشنویسی، تصویرسازی، نقاشی، كاریكاتور، منبت و معرق، سفال و سرامیك، كارگاه ساخت عروسك مبارك است. غرفه كارگاه ساخت عروسك قابلیت باز كه اجرا در میدان آزادی، فرهنگسرای ولا و میدان امام حسین(ع) دارد، در كل شامل ۱۲۱ است.
چهار غرفه كودك و نوجوان، پنج غرفه ورزشی، دو غرفه كتاب (نمایشگاه و روایتگری)، ۱۰ غرفه غذا(جشنواره غذا) به همراه برپایی یك سیاه چادر اقوام ایرانی در نقاط ده گانه تهران باز همچون برنامه های این جشن هستند.
برنامه های استیجی باز با اجرای برنامه های قرآن، تواشیح، مجری و مسابقه، گروه های ورزش های باستانی در بخش فرهنگی و موسیقی، نقالی، شعرخوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، كارناوال عروسك های غول پیكر همراه می باشد.
همین طور مراسم نور افشانی در ایام ۲۹ آبان و دوم و سوم آذرماه در نقاط ده گانه و میادین اصلی شهر تهران اجرا می شوند.
كاروان گل به مدت ۶ روز در ۶ بخش تهران حركت می كند. همین طور برنامه های فرهنگی هنری همراه با موسیقی اقوام و اجرای آیین پهلوانی، اهدای گل و محصول فرهنگی به مردم پیش می رود.
اجرای سرودهای دانش آموزی در ۶ روز در مترو تهران از دیگر برنامه های این جشن است. هر روز چهار اجرا برگزار می گردد كه در كل ۲۴ اجرا را در بر می گیرد.
جشنواره بین المللی پیامبر مهربانی باز با حضور گروه های داخلی و خارجی از زمان ۱ تا ۴ آذر ماه با اجرای گروه های موسیقی اقوام، دف نوازان كردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، بوشهر، گیلان، گلستان و خوزستان، همین طور گروه های موسیقی از تركیه، آذربایجان، هندوستان، سوریه و عراق در فرهنگسراهای منتخب نقاط ۱۰ گانه برگزار می گردد.
اجرای مراسم شب شعر در فرهنگسرای اندیشه، ویژه برنامه شعر نبوی با تجلیل از استاد علی موسوی گرمارودی در منطقه گردشگری و فرهنگی عباس آباد، ویژه برنامه ۱۰۰۰ دف به مناسبت شب میلاد حضرت رسول بنا بر شرایط جوی در یكی از دو روز ۳ یا ۴ آذرماه عملی میگردد.
۴۰ اثر از استادان خوشنویس با عنوان (مشق صلوات) در ۱۰ نقطه برگزاری جشن، ۴۰ پوستر با عنوان ادیان توحیدی در نگارخانه برج آزادی، ۴۰ اثر تصویرسازی در نگارخانه فرهنگسرای ملل در قالب نمایشگاه و كارگاه هنرهای تجسمی در معرض دید عموم قرار می گیرد.
همین طور همزمان با شب میلاد حضرت رسول(ص) سینمای پردیس تئاتر تهران افتتاح و فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی به مدت سه روز به صورت صلواتی اكران میگردد. همین طور این فیلم در سینماهای سیار در نقاط كم برخوردار از لحاظ پوشش سینمایی نمایش داده می شود.
بازدید از اماكن دیدنی شهر تهران به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) با سوژه مهربانی به منظور آشنایی فرهنگ ایران اسلامی با محوریت میهمانان غیر ایرانی شركت كننده باز وجود دارد.
خدمات صلواتی اتوبوس ها و قطارهای شهری در روز میلاد نبی مكرم اسلام انجام میگردد. خدمات فرهنگی، ورزشی، و هنری به شهروندان باز در تمامی مراكز فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت هفته وحدت به صورت نیم بها نمایش میگردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از اكران صلواتی فیلم تا اجرای ۱۰۰۰ دف نواز در یك جشن بسته هستند Date | 22/11/2018