قائم مقام وزیر ارشاد تشریح كرد: خطر میان مایه گی به دنبال اجرای قانون منع به كارگیری بازنشستگان

    Home  /  جشن  /  قائم مقام وزیر ارشاد تشریح كرد: خطر میان مایه گی به دنبال اجرای قانون منع به كارگیری بازنشستگان

قائم مقام وزیر ارشاد تشریح كرد: خطر میان مایه گی به دنبال اجرای قانون منع به كارگیری بازنشستگان Image

قائم مقام وزیر ارشاد تشریح كرد: خطر میان مایه گی به دنبال اجرای قانون منع به كارگیری بازنشستگان

صد كادو: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واكنش به قانون منع به كارگیری بازنشستگان، در نوشته ای، صدمه ها و خطرهای اجرای این طرح را گوشزد كرد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، حسین انتظامی – قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در واكنش به قانون منع به كارگیری بازنشستگان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: می دانم نوشته زیر خودزنی است و در فضای امروز نه تنها خریدار ندارد، بلكه جوانان را كه ساكنان اصلی دنیای مجازی می باشند دلگیر می كند؛ اما اجازه می خواهم نظر و یافته های خویش را صادقانه مطرح كنم:
در شرایط امروز، اجرای قانون منع به كارگیری بازنشستگان به كشور ضربه می زند و شاید سالها بعد معلوم شود بیگانگان از خیرخواهی طراحان در تعیین مهلت دوماهه بیشترین بهره را برده اند. دولت البته در مقابل اجرای این قانون تسلیم است، حتی به شكلی استقبال كرده و هیچ موضعی نمی گیرد كه نشانگر نارضایتی از آن باشد.
او در ادامه آورده است: بیشتر از ۱۲۰ مدیر ارشد دولتی مشمول این قانون هستند. چندین استاندار در این زمره اند. برخی از آنان اداره استانهای جدار مرزی را به عهده دارند. مدیران وزارتخانه های صنعتی و اقتصادی، بخصوص برای شرایط امروز كشور، یك سرمایه تلقی می شوند. من چون اصالتا نفتی هستم، ارزش منحصر به فرد پیران صنعت نفت را می دانم. آقای زنگنه را ببینید. كسانی كه با اوپك و پیچیدگی های آن آشنایند می فهمند او به اتكای روحیه جنگنده و تجربه شخصی خود و تیمی مجرب، چه دستاوردهایی برای كشور داشته است؛ هر چند روحیه ضد تبلیغاتی او مانع می گردد كه دستاوردهای بزرگ خویش را به رخ مردم بكشد و برای آنها فاكتور صادر كند. خود مهندس زنگنه مشمول این قانون نیست اما همكاران مؤثر او مشمولند.
انتظامی در ادامه نوشته خود تشریح كرده است: خیلی از ۱۲۰ نفر مشمول این قانون را می شناسم؛ واقعا به صندلی نچسبیده اند. مدیرانی هستند كه عافیت طلبی ایجاب می كرد مسئولیت نپذیرند، در كنجی بنشینند و با نوه هایشان بازی كنند. آنها نمی دانند و شاید هم می دانند دیگر انرژی دوره جوانی خویش را ندارند و مثل۳۰-۲۰ سال پیش نمی توانند روزی ۱۵ ساعت كار كنند اما می كنند. آنان بركت مدیریت كشور هستند. این روزها رفتاری با آنها می گردد كه انگار باید سرافكنده باشند. با سرمایه های خود اینگونه بی رحمانه رفتار نكنیم.
قائم مقام وزیر ارشاد معتقد است: مقطعی كه كشور در شرایط خاص و شاید فوق العاده قرار دارد، كدام كشور تیشه به ریشه خود می زند؟ من اصلا نمی گویم این قانون اجرا نشود؛ خودم هم هر جا بوده ام جوانگرایی داشته ام بلكه می گویم این قانون به جای اجرای فوری، به صورت تدریجی و مثلا در ۱۰ ماه اجرا شود؛ یعنی دستگاه ها موظف باشند هر ماه ۱۰ درصد از مشمولان را مرخص كنند.
وی افزوده است: مفهومی داریم به نام برگشت پذیری و برگشت ناپذیری. كلیه واكنش هایی كه تدریجی باشند، از خصلت آرام برخوردار می باشند و قابلیت كنترل به لحظه را دارند تا بتوان عواقب غیر قابل پیش بینی را كنترل كرد؛ اما واكنش هایی با خصلت نا آرام و ناگهانی، فرایندهای برگشت ناپذیر را می سازند. انفجار، یك فرایند برگشت ناپذیر است.
انتظامی در انتها آورده است: نگران آن هستم كه به جای جوانگرایی كه هدف این قانون است، نتیجه اش تلفیقی از پوپولیسم و میان مایه گی باشد. ما در فرهنگ دیوانی خود چند اشكال بزرگ داریم. یكی از آنها بی توجهی به جایگزین پروری است. راه درمان این آسیب، جراحی در محیط غیر ایمن نیست.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای قائم مقام وزیر ارشاد تشریح كرد: خطر میان مایه گی به دنبال اجرای قانون منع به كارگیری بازنشستگان بسته هستند Date | 09/10/2018