با ورود مجدد كداك آلاریس؛ خبر خوش برای دوستداران عكاسی، دنیای آنالوگ جانی تازه می گیرد

    Home  /  جشن  /  با ورود مجدد كداك آلاریس؛ خبر خوش برای دوستداران عكاسی، دنیای آنالوگ جانی تازه می گیرد

با ورود مجدد كداك آلاریس؛ خبر خوش برای دوستداران عكاسی، دنیای آنالوگ جانی تازه می گیرد Image

با ورود مجدد كداك آلاریس؛ خبر خوش برای دوستداران عكاسی، دنیای آنالوگ جانی تازه می گیرد

صد كادو: حلقه فیلم های اكتاكروم كداك، مخصوص عكاسی آنالوگ پس از نزدیك به ۵ سال دوباره به بازار ارائه شد.

به گزارش صد كادو به نقل از دیزاین ­بوم، بیش از یك سال پیش بود كه شركت كداك با بیان خبر تولید مجدد فیلم ­های اسلاید عكاسی «اكتاكروم – Ectachrome» در نمایشگاه CES در ژانویه ۲۰۱۷ موجی از هیجان را در بین دوستداران عكاسی آنالوگ به راه انداخت.
حال پس از گذشت نزدیك به ۲ سال، خط تولید این فیلم­ های قدیمی محبوب به راه افتاده و این محصول در سراسر جهان توزیع شده است.
یكی دو دهه پیش بود كه شركت كداك سالانه بیش از یك میلیارد حلقه فیلم می­ فروخت اما با پیشرفت تكنولوژی و گذر صنعت عكاسی به دنیای دیجیتال شیب فروش این محصولات سقوط كرد و در نهایت تولید انواع فیلم ­های آنالوگ متوقف گردید. حال با متقاعد شدن كداك در خصوص وجود میزان كافی تقاضا در بازار، فیلم­ های اكتاكروم دوباره جایی در بین قفسه­ های محصولات عكاسی پیدا كرده­ اند.
طبق خبرها تولید این فیلم ­ها برای كداك امری دشوار بوده است، چون كه آن­ها نمی ­توانستند از متد­های سابق ساخت خود بهره ببرند. برای تولید فیلم ­های اكتاكروم به بیش از ۸۰ نوع ماده اولیه نیاز است كه خیلی از آنان دیگر تولید نمی ­شوند. به همین منظور كداك خود دست به كار شده و بخشی از فرآیند مهندسی شیمی ماجرا را بر عهده گرفته و بخشی دیگر از آن را به دیگر شركت­ ها برون­ سپاری كرده است.
اكتاكروم ­های جدید اول در قالب رول فیلم­ های ۳۵ میلی­متری توزیع شده ­­اند؛ فیلمی كه به قول كداك با توازن رنگی­ ای كه در نور روز دارد عكس­ هایی تمیز، با رنگ­ های زنده و حجم نوری یكدست به ارمغان می ­آورد كه آن را به گزینه ­ای ایده آل برای طیف وسیعی از درخواست ها همچون عكاسی از محصولات، منظره و طبیعت و عكاسی مد بدل می ­سازد.
طبق گفته­ كداك مقرر است كه نسخه سوپر ۸ این فیلم ­ها اول اكتبر امسال یعنی تنها چند روز دیگر و نسخه ۱۶ میلی­متری آن تا آخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند؛ محصولاتی كه به قول استیو بلامی مدیر بخش تصاویر متحرك كداك، گزینه اول نسلی از فیلمسازان بوده است. او افزود كه ظاهر متمایز و بی ­نظیر فیلم «دومینو» (۲۰۰۵) از تونی اسكات و «نفوذی» (۲۰۰۶) به كارگردانی اسپایك لی بدون استفاده از اكتاكروم به دست نمی­ آمد. ما بسیار هیجان­ زده­ ایم كه این محصولات را دوباره به كسانی كه آن را می ­شناسند و دوستش دارند عرضه می­ نماییم.
كداك، اكتاكروم ­های جدید خویش را به صورت مستقیم به عكاسان نمی ­فروشد بلكه به دست توزیع­ كننده ­های محلی در گوشه كنار دنیا می ­رساند. هنوز درباره قیمت نهایی این محصولات سخنی به میان نیامده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با ورود مجدد كداك آلاریس؛ خبر خوش برای دوستداران عكاسی، دنیای آنالوگ جانی تازه می گیرد بسته هستند Date | 27/09/2018