در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود؛ رونمایی از ستاره ناهید با تجلیل از دوبلور سینما و تلویزیون

    Home  /  جشن  /  در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود؛ رونمایی از ستاره ناهید با تجلیل از دوبلور سینما و تلویزیون

در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود؛ رونمایی از ستاره ناهید با تجلیل از دوبلور سینما و تلویزیون Image

در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود؛ رونمایی از ستاره ناهید با تجلیل از دوبلور سینما و تلویزیون

صد كادو: مراسم رونمایی از فیلم ستاره ناهید از تولیدات جدید شبكه مستند به همراه پاسداشت ناهید امیریان دوبلور سینما و تلویزیون، شنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می گردد.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی شبكه مستند سیما، ابوالفضل توكلی تهیه كننده و كارگردان مجموعه مستندهای «پیشكسوتان دوبله» درباره تولید مستند «ستاره ناهید» توضیح داد: «ستاره ناهید» خاطره بازی با ناهید امیریان دوبلور پیشكسوت است و به زندگی و كار او می پردازد. وی ادامه داد: این دوبلور و مدیر دوبلاژ پیشكسوت به جای شخصیت های خاطره انگیزی مثل «الیور توئیست»، «سندباد»، «هاچ زنبور عسل»، «آنت» در بچه های كوه آلپ، «بامزی» و… گویندگی كرده است و كودكان روز گذشته و امروز ایران با صدای زیبای شان خاطره دارند. توكلی با اشاره به اینكه جای هنرمندان زن در مجموعه مستند «پیشكسوتان دوبله» خالی بود، اضافه كرد: بارها نقدهایی درباره اینكه چرا مستند پرتره هنرمندان زن دوبله را نمی سازم، عنوان شد، در پاسخ به همین دغدغه و گلایه تصمیم گرفتم زندگی هنرمندی را كار كنم كه به كودك درونش وفادار مانده است و همیشه به جای كودكان حرف زده است. وی اظهار داشت: خوشبختانه پیشنهاد من با استقبال این بانوی هنرمند مواجه گردید، پیش تولید نسبتاً طولانی ای را پشت سر گذاشتیم، چون ایشان به دلایلی در ایران سكونت ندارند و از سویی زمان زیادی صرف جمع آوری فیلم هایی شد كه خانم امیریان در آن ها هنرنمایی كرده اند. كارگردان مستند تحسین شده «دوران افشاریه» افزود: «ستاره ناهید» در یك هفته ای كه ایشان به ایران آمده بودند، انجام شد؛ در ساخت این مستند از تصاویر آرشیوی و فیلم های قدیمی بكری هم استفاده شده است و تصاویری از بازی كوتاه ایشان در یكی از فیلم های دهه ۵۰ و همینطور هنرنمایی مرحوم عزت الله انتظامی و علی نصیریان در یك تئاتر وجود دارد. توكلی درباره انتخاب اسم این مستند هم اظهار داشت: وقتی مقرر است مستندی بسازم هم زمان به اسم آن فكر می كنم و هر چه جلوتر می رویم به اسم نزدیك تر می شوم، در تدوین مستند جدید فكر كردم «ستاره ناهید» بهترین انتخاب است چراكه خانم امیریان ستاره ای هستند كه در آسمان هنر دوبله خوش می درخشند. وی بابیان اینكه صداپیشه «سندباد» هنرمندی بااخلاق، با كارنامه ای درخشان است، خاطرنشان كرد: ناهید امیریان ۱۰ آبان ۱۳۳۳ در تهران متولد شد، وی در سال ۱۳۳۸ از سن پنج سالگی توسط پدرش، رضا امیریان، وارد عرصه دوبله شده و گویندگی فیلم را زیر نظر ایرج دوستدار و هوشنگ لطیف پور شروع كرده است. این هنرمند اظهار داشت: این هنرمند به همراه زهره شكوفنده از نخستین و فعال ترین بچه گویان دوبله به صورت حرفه ای بوده است. به قول توكلی امیریان در كنار دوبله، در سن ۱۲ سالگی با علی نصیریان و عزت الله انتظامی در تئاتر شاه عباس و مرد پینه دوز هم بازی بوده و در رادیو هم فعالیت می كرد؛ از مهم ترین كارهای رادیویی ایشان داستان های رادیو بود كه همراه با بهزاد فراهانی، هوشنگ بهشتی و ژاله علو اجراشده است. این كارگردان درباره رونمایی از مستند «ستاره ناهید» هم اظهار داشت: مراسم تجلیل از یك عمر فعالیت هنری خانم امیریان و رونمایی از مستند جدید مجموعه «پیشكسوتان دوبله» شنبه در فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرك قدس (شهرك غرب)، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر كتاب ابن سینا برگزار می گردد و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد خواهد بود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود؛ رونمایی از ستاره ناهید با تجلیل از دوبلور سینما و تلویزیون بسته هستند Date | 27/08/2018