حضور معاون هنری ارشاد در دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان

    Home  /  جشن  /  حضور معاون هنری ارشاد در دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان

حضور معاون هنری ارشاد در دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان Image

حضور معاون هنری ارشاد در دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان

صد كادو: سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در فرهنگسرای نیاوران به تماشای اجراهای دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نشست.

به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سید محمدمجتبی حسینی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه از بخش موسیقی نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در فرهنگسرای نیاوران دیدن كرد.
حسینی درباره كیفیت اجراها چنین اظهار داشت: اجراها بسیار با كیفیت و امیدواركننده بود. جوانان ایران بسیار مسلط به نواهای نواحی خود هستند و با دقت و ظرافت خاص خصوصیت های هر مقام را اجرا می كنند.
وی اضافه كرد: جشنواره ملی موسیقی جوان در حال گذراندن دوازدهمین دوره خود است و در خلال سال ها توانسته به یكی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی كشورمان تبدیل گردد. این قوتی فراتر از جشنواره ای دوزاده دوره ای است. جشنواره ها معمولا دلالت بر فعالیتی دارند كه پشت سر داشتند ولی جشنواره جوان دلالت بر فردا دارد چونكه آثاری در آن اجرا می گردد كه آن را نوازندگان آینده سرزمین می نوازند. امروز فرآیند رشد جوانانی را می بینیم كه فردا به جایگاه شایسته ای در این حوزه می رسند، در سال های آتی می توانند سایه گستر باشند و تعلیم بدهند. این خصوصیت بارز جشنواره ملی موسیقی جوان، بعنوان بزرگ ترین جشنواره از نظر گستردگی اجرا است. نزدیك به یك ماه انجمن موسیقی ایران و اداره كل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگیر این جشنواره هستند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه در این دوره حدود ۱۶۰۰ اثر به دبیر خانه رسید، بیان كرد: ۶۰۰ برنامه در طول یك ماه روی صحنه خواهند رفت. در ابتدا متقاضیان ۵۰ درصد در بخش موسیقی ردیف دستگاهی، ۳۶ درصد در حوزه موسیقی نواحی و ۱۴ درصد در بخش موسیقی كلاسیك شركت كردند. البته این آمار بعد از داوری بخش اول كمی جا به جا شده و بیشترین آن به موسیقی نواحی اختصاص پیدا كرده است. ازاین رو باید قدر این رویداد بزرگ دانسته شود و در سال های آتی بعنوان یكی از اركان در تقویم هنری كشور به صورت سالانه اجرا خواهد شد. یكی از افتخارات این جشنواره حضور ۹۰ استاد سطح اول كشور در سه حوزه نواحی و مقامی، دستگاهی و كلاسیك است كه بستری برای انتقال تجربه این بزرگان به جوانان پرشور فراهم می آورد.
بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۲۲ مردادماه سال جاری برپایه جدول اعلام شده در فرهنگسرای نیاوران شروع شده و تا یكم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای حضور معاون هنری ارشاد در دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان بسته هستند Date | 17/08/2018