محسن صرافی در گفتگو با مهر: گرانی ارز دامن تولید مشترك فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ

    Home  /  جشن  /  محسن صرافی در گفتگو با مهر: گرانی ارز دامن تولید مشترك فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ

محسن صرافی در گفتگو با مهر: گرانی ارز دامن تولید مشترك فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ Image

محسن صرافی در گفتگو با مهر: گرانی ارز دامن تولید مشترك فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ

صد كادو: جانشین تهیه كننده فیلم لایه های دروغ كه تولید مشترك ایران و فنلاند است درباره جزئیات ساخت این اثر سینمایی توضیح داد.
محسن صرافی جانشین تهیه كننده «لایه های دروغ» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه این فیلم سینمایی تولید مشترك ایران و فنلاند است، اظهار داشت: حدود هفت سال پیش فیلمنامه ای نوشته یك فیلمنامه نویس آمریكایی با نام جو لیون به دست رامین سهراب كارگردان ایرانی رسید و او هم فیلمنامه را در اختیار من قرار داد تا برای تولید آن تصمیم بگیریم. با عنایت به اینكه فیلمنامه برپایه الگوهای آمریكایی نوشته شده بود باید تغییراتی در آن تولید می كردیم تا بتواند در ایران قابل اجرا باشد.
وی اشاره به اینكه دریافت مجوز برای ساخت این فیلمنامه نزدیك به ۶ ماه طول كشید، بیان كرد: تولید فیلم اكشن در سینمای ایران خیلی سخت است چراكه محودیت هایی در قهرمان پروری در سینمای ایران وجود دارد مثلا حتما پلیس باید در بخشی از داستان بعنوان پاشنه آشیل حضور داشته باشد.
صرافی ادامه داد: همین مسایل سبب شد تا پلیس را به داستان وارد نماییم تا در سكانس هایی كه لازم شد از قهرمان داستان حمایت كند.
وی تصریح كرد: هم اكنون ۷۰ درصد از «لایه های دروغ» فیلمبرداری شده است و با عنایت به صدمه دیدگی رامین سهراب كارگردان فیلم در یكی از سكانس های اكشن، ادامه فیلمبرداری به ماه آینده موكول شده است.
جانشین تهیه كننده فیلم «لایه های دروغ» ادامه داد: فیلمبرداری بخش هایی كه باید در فنلاند انجام می شد، تیر ماه سال قبل و نزدیك به ۱۰ روز انجام شد.
وی با بیان اینكه چون فیلم در كشور فنلاند هم اكران می گردد از ۲ بازیگر شناخته شده فنلاندی برای حضور در «لایه های دروغ» بهره برده اند، بیان كرد: در ایران به علت نبود حمایت مالی با مشكلاتی در زمینه تولید مواجه شدیم آن هم در حالیكه سفیر فنلاند در ایران جلسه ای با مدیران سازمان سینمایی داشت تا درباره نوع حمایت ها گفتگو شود.
جانشین تهیه كننده «لایه های دروغ» تصریح كرد: هم اكنون به علت مشكل ورود ارز به ایران دچار مشكل بودجه شده ایم و از بنیاد سینمایی فارابی درخواست حمایت مالی كرده ایم كه هنوز مشخص نمی باشد چه اتفاقی رخ می دهد. البته امكان دارد چنین مشكلی در آینده برای همه فیلم های تولید مشترك پیش آید.
وی ادامه داد: با عنایت به اینكه این اثر یك فیلم اكشن است تلاش شده است از عواملی استفاده نماییم كه تجربه كار در فیلم های اكشن را داشته باشند كه از آن جمله می توان به مدیر فیلمبرداری از كشور فنلاند اشاره نمود كه در زمینه حضور در فیلم های اكشن تجربه قابل توجهی دارد.
صرافی در انتها اظهار داشت: «لایه های دروغ» می تواند نخستین فیلم اكشن در چنین اندازه ای در ایران باشد و ما تمام تلاش خویش را كرده ایم كه به استانداردهای بین المللی نزدیك شویم. امیدوارم بتوانیم «لایه های دروغ» را در جشنواره ملی فیلم فجر شركت دهیم. البته اكران این فیلم در ایران و فنلاند پیش بینی شده و علاوه بر آن گفتگوهایی هم برای اكران در اروپا و آمریكای شمالی و كانادا هم در حال انجام می باشد.
از جمله عوامل این اثر سینمایی می توان به رامین سهراب: كارگردان، محسن صرافی: جانشین تهیه كننده و مجری طرح، مارك هابسن: مدیر فیلمبرداری، آنتون یوكی كاناس: طراح نور، بازیگران: رامین سهراب، سونیا فارلینگ، نادر فلاح، آرمان درویش، روشنك گرامی، آنتی رینی، آنو سینی سالو، مجید سعیدی، فرشاد اسدالله پور، میلاد میرزایی، علیرضا سهراب زاده، پپه كارای اشاره نمود.
«لایه های دروغ» محصول شركت فنلاندی سونرام پروداكشن است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای محسن صرافی در گفتگو با مهر: گرانی ارز دامن تولید مشترك فیلم را می گیرد، سرنوشت لایه های دروغ بسته هستند Date | 29/06/2018

categories & tags